Για το "θεαθήναι"















 Η αυτοπαρουσίαση που ακολουθεί, δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό περιοδικό πολιτισμού θεαθήναι,
την Κυριακή 22 Απριλίου 2018, μετά από πρόσκληση της Μαρίας Σούμπερτ.


Με λένε Αγνή Στρουμπούλη. Αφηγούμαι λαϊκά παραμύθια. Παντού!
Γεννήθηκα το 1952 στον Πειραιά, δίπλα στη θάλασσα και κάθε χρόνο στην Ύδρα, μέσα στη θάλασσα.
Αυτό το ρίγος, η αρμυρή ανάσα με χαρακτήρισαν.
Το τελευταίο παιδί μιας πολυμελούς οικογένειας, έχτισα μεθοδικά τον κρυφό μοναχικό μου κόσμο
με ανοιχτές όλες τις αισθήσεις, με δίψα να προσλάβω, να γευτώ ως το μεδούλι το μυστήριο Ζωή.
Πολύ μεγάλη πια, καταλαβαίνω ότι όλες τις ανακαλύψεις, τις βαθιές συνειδητοποιήσεις τις έκανα σε πολύ μικρή ηλικία. Τότε που πίστευα ότι οι μεγάλοι γεννιούνται μεγάλοι.
Τόση σοβαροφάνεια είχαν, για να φαίνονται παντοτινά απόμακροι.
Μπήκα σε πολλές και διαφορετικές εμπειρίες αναζητώντας το περιεχόμενο κάθε μονοπατιού,
το όριό του.
Όταν πια ένοιωσα ότι με βαραίνει η μνήμη που κληρονομικά κουβαλούσα μέσα μου,
βρήκα τα λαϊκά παραμύθια!
Λόγια ακριβά, που διαπέρασαν πολλά σώματα, πολλούς χρόνους, πολλές εμπειρίες
κι έφτασαν ως το  σήμερα• σώματα γεμάτα μνήμες, γεμάτα μυστικά που πάντα σ’ ενθαρρύνουν
να υπερασπίζεσαι ό τι είσαι, ό τι αγαπάς, σε πείσμα οποιασδήποτε αντιξοότητας.
Όλα τα πρόσωπα του παραμυθιού είμαι εγώ•  είναι στιγμές, αισθήματα που έχω ζήσει,
όσο κι αν θα ‘θελα να τα μουντζουρώσω να μην φαίνονται, και να είμαι
από την κορφή ως τα νύχια η Πεντάμορφη!
Όμως μέσα σ’ αυτήν την ποικιλομορφία, σ’ αυτές τις αντιφάσεις ανασαίνω,
αλλιώς βαριέμαι αφόρητα.
Είχα σημειώσει κάποτε: η ζωή μου έχει πολλές ζωές.
Και πιο πρόσφατα: στα παραμύθια φωλιάζει η ψυχή μας.
Σ’ αυτόν τον τόπο των λαϊκών παραμυθιών θέλω να συναντηθούμε•
εκεί νιώθω πως είμαι πιο πολύ από οπουδήποτε αλλού.
Κι όταν γίνεται η Συνάντηση, υπάρχει μονάχα χαρά!

                                                                                        Α. Σ.
                                                                                                                                                                   
http://www.theathinai.com/tauepsilonchinuepsilonsigma--piomicronlambdaiotatauiotasigmamuomicronsigma/9301454

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου